Toimitusehdot

 

1. Tilaaminen

Tilaajan tulee olla yli 18-vuotias. Tilaukset tehdään Fasetti Oy:n verkkokaupassa osoitteessa www.fasetti.fi. Kun Fasetti Oy on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle, tilauksesta tulee sitova. Fasetti Oy pidättää oikeuden olla vahvistamatta tilausta, jos tuote on loppuunmyyty tai tuotteen saatavuudessa on ongelmia. Fasetti Oy ilmoittaa tästä asiakkaalle viivytyksettä ja palauttaa maksetun summan. Asiakas voi tilata joko rekisteröitymällä asiakkaaksi verkkokauppaan tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröintitiedot ovat luottamuksellisia eikä Fasetti Oy ilmoita niitä ulkopuolisille tahoille.

Tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Muutostyöt kalusteisiin tehdään eri tilauksesta. Huomioithan, että kalustehelojen eri valmistuserien messingin patinointiasteessa voi esiintyä vaihteluja. Siksi on suotavaa tilata samaan kalusteeseen/tilaan tulevat helat samalla kertaa, jolloin ne ovat samanvärisiä. Kuvat ovat viitteellisiä, malleissa voi esiintyä pieniä vaihteluja. Kaikkien helojen mukana ei automaattisesti tule ruuveja tai pultteja. Helaruuvit (ks. ruuvit ja naulat) sopivat lähes kaikkiin valikoiman vetimiin ja avainkilpiin. Pyynnöstä heloihin saa myös läpipultit maksutta.

Suuri osa Fasetti Oy:n myymistä tuotteista on vanhoja tai antiikkisia tuotteita. Fasetti Oy pyrkii mainitsemaan vanhoissa esineissä mahdollisesti esiintyvistä puutteista, mutta on ilmiselvää, etteivät vanhat tai antiikkiset tuotteet ole uudenveroisia, vaan niissä on usein kulumia, naarmuja ja ”ajan patinaa”. Asiakkaan on huomioitava tämä tuotteita tilatessaan.

Entisöintituotteiden käyttöohjeet ovat ohjeellisia ja perustuvat valmistajan antamiin tietoihin ja testien tuloksiin. Värimallit ovat suuntaa antavia. Tuotteita käytettäessä lopputulokseen vaikuttavat useat seikat (lämpötila, aineen levitystapa, ym.). Fasetti Oy ei ole vastuussa tuotteilla saavutetusta lopputuloksesta tai pintakäsittelystä, vaan asiakkaan on itse ennen käyttöä testattava tuotetta ja varmistuttava sen sopivuudesta hänen tarpeisiinsa.

Mikäli kotisivuillamme olevissa hinta- ym. tiedoissa esiintyy ilmeisiä kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheitä, Fasetti Oy ei ole velvollinen toimittamaan tuotteita näiden virheellisten tietojen mukaisesti. Tällaisessa tapauksessa tilaaja päättää haluaako hän tuotteet korjatuin ehdoin ja tiedoin.

HUOM! ENTISÖINTIALAN YRITTÄJÄ! ENSIMMÄISTÄ KERTAA TILATESSASI LUO ITSELLESI ENSIN KÄYTTÄJÄTILI VERKKOKAUPPAAN JA OTA TUNNUKSET YLÖS. OLE YHTEYDESSÄ MEIHIN ALENNUKSEN SAAMISEKSI ENNEN TILAUKSEN TEKOA!

2. Hinnat ja toimituskulut

Voimassaolevat hinnat ilmoitetaan Fasetti Oy:n verkkokaupan sivuilla osoitteessa http://www.fasetti.fi. Osa tuotteista sisältää arvonlisäveron (ALV) 24%, osa vanhoista esineistä kuuluu marginaaliveron piiriin (ALV 0%).

Toimituskulut riippuvat tuotteiden koosta, painosta sekä niiden pakattavuudesta. Useiden tuotteiden kohdalla niiden osuus lasketaan automaattisesti tilauksen teon yhteydessä. Suurempien kalusteiden toimituskuluihin vaikuttaa asiakkaan toimitusosoitteen sijainti, joten toimituskuluja ei kaikkien tuotteiden kohdalla määritellä tilauksen teon yhteydessä automaattisesti. Näiden tuotteiden kohdalla tilatessa on toimitustavaksi valittavissa vain ”Tämän tuotteen lähetyskulut sovin erikseen Fasetin kanssa". Myös hankalasti pakattavien tai suurten, helposti särkyvien esineiden kohdalla on valittavissa toimitustavaksi vain "nouto Fasetista" tai "Tämän tuotteen lähetyskulut sovin erikseen Fasetin kanssa". Näissä tapauksissa asiakas voi joko noutaa tuotteen myymälästä tai sopia erikseen kuljetuksesta Fasetti Oy:n kanssa p.010-4231000 tai info@fasetti.fi. 

Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle voi tilata kuljetuksen suoraan verkkokaupastamme, jolloin kaluste toimitetaan ulos toimitusosoitteen pihaan. Tilattuasi olemme yhteydessä sinuun ja sovimme kuljetusajankohdasta. Tilauksesi tuodaan pihaan asti vain 49€ hintaan. Saat ilmoituksen toimitusjasta viimeistään edellisenä päivänä noin tunnin aikahaarukalla. Sisäänkannosta on huolehdittava itse. Tilauksesta eri korvausta vastaan suoritamme myös sisäänkannon tapauskohtaisesti erikseen sovittaessa. Kuljetukset tapahtuvat pääsääntöisesti keskiviikkoisin päiväsaikaan.

Postin tai Matkahuollon kautta lähetettäessä lähetyskulut ovat 7,50€-55€ paketin koosta ja painosta riippuen.
Rekkarahdin hinta vaihtelee toimituspaikkakunnasta ja tilattavan kalusteen koosta ja painosta riippuen. Rekkarahtina lähettävät kalusteet pakataan lavalle rikkoutumisen estämiseksi. Postin toimesta saattaa myös sisäänkanto olla mahdollinen alle 85kg painaville kalusteille, mutta Fasetti ei voi sitä taata tai luvata etukäteen. 

Voit halutessasi kysyä lisätietoja rahtikustannuksista sähköpostilla info@fasetti.fi tai p. 010-4231000. Jos tilaat esineen / kalusteen rahtiyhtiön tai oman kuljetuspalvelumme välityksellä, olemme sinuun yhteydessä ennen tavaran toimitusta toimitusajankohdan sopimiseksi. Huomioittehan, että mikäli kalusteet toimitetaan rahtina, rahtiyhtiö toimittaa kalusteet asiakkaan kotiosoitteeseen päiväsaikaan. Rahdin hintaan ei sisälly automaattisesti sisäänkanto, joten kalusteiden/esineiden sisälle kantamisesta on huolehdittava itse. On hyvä huomioida, että esimerkiksi talonpoikaiskaappi voi painaa jopa 100-200kg, eikä sitä voi purkaa osiin.

Mikäli tilaus tehdään puhelimitse, loppusummaltaan alle 50€ suuruisiin tilauksiin tulee lisäksi pientoimituslisä 8€ ja laskutuslisä 3€.

3. Maksaminen

Tuotteet ja toimituskulut maksetaan ennen tilauksen toimittamista. Maksaminen tapahtuu joko Klarnalla, tilisiirrolla ennakkoon tai Paytrail Oyj:n kautta (Nordea, Danske Bank, Pop/Aktia/Säästöpankki/Nooa, Handelsbanken, Tapiola, S-Pankki, Pohjola, Ålandsbanken, Mastercard, Visa, Paypal). Kaikki tilatut tuotteet ovat Fasetti Oy:n omaisuutta kunnes ne on maksettu kokonaan lähetyskuluineen.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksupalvelutarjoaja

 Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 020 718 1830

www.paytrail.com

4. Toimitusaika ja –tavat

Toimitusaika on yleensä noin 3-30vrk. Tuotteissa, joihin tehdään muutostöitä asiakkaan toiveiden mukaan, toimitusaika on noin 4-8 viikkoa. Pienemmät esineet lähetetään Postin tai Matkahuollon välityksellä (aerosolit ja pintakäsittelyaineet tapauskohtaisesti Matkahuollolla, vaikka toimitustavaksi asiakas olisi valinnut Postin) ja suuremmat Postin rahtina tai tapauskohtaisesti Fasetin omalla kuljetuspalvelulla. Suuria kalusteita verkkokaupasta ostaessasi valitse toimitustavaksi "sovin rahtikulut Fasetin kanssa" ja tiedustele erikseen kuljetuksesta Fasetista p. 010-4231000 tai info@fasetti.fi.

Mikäli tilauksien toimitus pitkittyy kohtuuttomasti (yli neljä viikkoa) pidätämme oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta saatavilla olevien tavaroiden toimittamiseksi. Tällaisessa tilanteessa merkitsemme laskuun kaikki ne tuotteet jotka seuraavat perässä jälkitoimituksena. Postikulut on joko jaettu kahtia tai peritty ensimmäisessä lähetyksessä kokonaan.

Jos asiakas on valinnut maksutavaksi ennakkomaksu -tilisiirron ja suoritusta ei makseta 2 viikon kuluessa tilauksesta, Fasetti Oy on oikeutettu perumaan tilauksen kokonaisuudessaan.

5. Peruutus

Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää Postin tai muun kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Peruutus tehdään sähköpostitse osoitteeseen: info@fasetti.fi tai puhelimitse numeroon 010-423 1000.

6. Palauttaminen

Tuotteilla on kuluttajansuojalain 14vrk:n etämyyntiä koskeva palautusoikeus. Palautuksesta on aina sovittava etukäteen. Ohjeet tuotteen palauttamista varten antaa Fasetti Oy puhelinnumerossa 010-4231000 tai sähköpostitse info@fasetti.fi . Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja tilitiedot maksun palauttamista varten sekä liitettävä mukaan Fasetti Oy:n sähköpostitse lähettämä kuitti ostosta. Vain käyttämättömän tuotteen voi palauttaa. Tuote on palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan, pakattava hyvin palautusta varten ja sen on oltava samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa. Tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti osoitteeseen: Fasetti Oy, Vanha Messiläntie 8, 15860 Hollola. Tuotteen saavuttua ja Fasetti Oy:n hyväksyttyä palautuksen, kauppasumma palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, viimeistään 30 vrk:n kuluttua tavaran takaisin saannista. Fasetti Oy ei hyväksy palautusta, jos tuote ei ole käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on tehty asiakkaalle tilauksesta tai joita on muunneltu asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Asiakas maksaa aina palautuskustannukset kun lähetys tapahtuu muutoin kuin kirjepostina postitse. Pintakäsittelyaineet on palautettava Matkahuollon kautta asiakkaan lukuun.

7. Reklamaatiot

Asiakkaan tulee välittömästi, viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa tehdä reklamaatioilmoitus väärin toimitetusta tai virheellisestä tuotteesta Fasetti Oy:lle joko puhelimitse p. 010-4231000 tai sähköpostitse info@fasetti.fi . Tämän jälkeen virheellinen tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti kohdassa 5 mainittuun osoitteeseen. Fasetti Oy ensisijaisesti korjaa tuotteessa olevan virheen tai toimittaa asiakkaalle virheettömän tavaran kohtuullisessa ajassa. Fasetti Oy ei vastaa vaurioista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolella olevasta seikasta, kuten esimerkiksi tuotteen väärinkäytöstä tai asiakkaan huolimattomuudesta. Fasetti Oy ei myöskään vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta. Suuri osa Fasetti Oy:n myymistä tuotteista on vanhoja tai antiikkisia tuotteita. On ilmiselvää, etteivät vanhat tai antiikkiset tuotteet ole uudenveroisia, vaan niissä on usein kulumia, naarmuja ja ”ajan patinaa” . Asiakkaan on huomioitava tämä tuotteita tilatessaan.

Asiakkaan tulee tarkastaa lähetys ja sen sisältämä tuote heti sen saavuttua asiakkaalle. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, pyydetään asiakasta tekemään rahdinkuljettajalle vahinkoilmoitus ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Fasetti Oy:hyn.

8. Ylivoimainen este

Fasetti Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Fasetti Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

9. Riitojen ratkaisu

Tätä sopimussuhdetta koskeviin riitaisuuksiin sovelletaan Suomen lakia.

Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin.