Usein kysytyt kysymykset

1. Haluaisin ostaa nettisivuillanne olevan vaatekaapin, mutta asun Helsingissä. Miten kaapin saa tänne asti? Miten voin maksaa kaapin?
Toimitamme kalusteet asiakkaillemme sopimuksen mukaan joko rahtina tai omalla kuljetuspalvelullamme perille. Tuotteet voi maksaa joko laskulla, ennakkomaksulla tai Paytrail Oyj:n kautta (Nordea, Danske Bank, Pop/Aktia/Säästöpankki/Nooa, Handelsbanken, Tapiola, S-Pankki, Pohjola, Ålandsbanken, Mastercard, Visa, Paypal) Helsingin, Espoon ja Vantaan alueilla voit valita verkkokaupassamme "toimitus pihaan". Jos toimitus halutaan muualle, on valittava "Nouto Fasetista" ja sovittava kuljetuksesta erikseen.
2. Paljonko kuljetus Helsinkiin maksaa?
Kustannus on tapauskohtainen ja riippuu siitä, käytämmekö rahtiyhtiötä vai toimitammeko itse. Kaluste toimitetaan maantasoon yhden miehen toimittamana. Esimerkiksi Fasetin toimesta kaapin toimitus näin on 70€ muiden samalle suunnalle tulevien kuljetusten yhteydessä. Erikseen on sovittavissa kalusteen mahdollinen sisäänkanto erillistä korvausta vastaan. Tarkempia kuljetuskustannuksia voit tiedustella p. 010-4231000 tai info@fasetti.fi. Verkkokauppamme kautta tilatuille tuotteille kuljetus pihaan Espooseen, Vantaalle tai Helsinkiin on 49€.
3. Löysin nettisivuiltanne kiinnostavan kalusteen, mutta haluaisin ensin mitata ja harkita pari päivää ennen ostoa. Voinko varata kalusteen?
Koska suurin osa kalusteista on uniikkeja tai yksittäisiä, varaus on mahdollista yhdelle tuotteelle kohtuulliseksi ajaksi (n. 1-3 päivää). Soita p. 010-423 1000 varataksesi kalusteen. Voimme varata 10% tuotekohtaista varausmaksua vastaan myös pidemmäksi ajaksi. Tällöin kaupan peruuntuessa emme palauta varausmaksua. Alennushintaisia tuotteita ei ole mahdollista varata.
4. Haluaisin ostaa teiltä lipaston, mutta asun Pohjois-Suomessa, kuinka kaapin saa tänne asti? Paljonko rahti maksaa?
Pakkaamme tuotteet lavalle ja huolehdimme pahvituksesta ja muovituksesta. Meillä on kuljetussopimus Postin kanssa, joka toimittaa tuotteet kotipihaan asti. Rahtikulut tulevat asiakkaan maksettaviksi ja arviota kuluista voi tiedustella puhelimitse tai sähköpostitse Fasetista p. 010-423 1000 tai info@fasetti.fi
5. Löysin sivuiltanne kiinnostavan vaatekaapin tangolla, mutta tarvitsisin kaapin, jossa on hyllyt. Saisiko kaappiin lisättyä hyllyjä ja mitä se maksaisi?
Teemme toiveiden mukaan muutostöitä myynnissä oleviin kalusteisiimme omalla verstaallamme. Vaatekaappeihin täysikokoinen mäntyinen (liimapuulevy) hylly maksaa 25€, väliseinä 35€, tanko 20€ (sis. kannakkeet), 30-60cm leveä hylly 15€.
6. Olen etsinyt pitkään tietynkokoista tv-tasoa / sivupöytää / hyllyä / muuta kalustetta, mutta en ole löytänyt. Löytyisiköhän Fasetin valikoimista etsimääni?
Voit tiedustella puhelimitse, mikäli et löytänyt etsimääsi sivuiltamme. Tuotteemme vaihtuvat usein ja kaikki eivät ehdi verkkokauppaan asti. Teemme verstaallamme myös mittatilauskalusteita männystä, koivusta, tammesta, pähkinäpuusta, ym.
7. Mistä myytävät kalusteenne ovat peräisin?
Perikunnilta, yksityishenkilöiltä, lakiasiaintoimistoilta, yrityksiltä. Lisäksi meillä on useampi ostaja, jotka kiertävät talosta taloon ostamassa tavaraa.
8. Mistä tiedän onko katsomani tuote aito vanha / antiikkinen vai uustuotantoa oleva kopio vanhasta?
Kaikkien tuotteidemme kohdalla on mahdollista saada selvitys tuotteen iästä ja valmistusmateriaalista.
9. Mikäli haluan myöhemmin päästä eroon hankkimastani kalusteesta, niin onko sillä mitään arvoa?
Tapauskohtaisesti ostamme myös takaisin meiltä hankittuja kalusteita. Markkinatilanne tosin vaihtelee. Viimeisen 20 vuoden aikana olemme havainneet, että jos asiakas on 90-luvun alussa hankkinut kalusteet ja on nyt myymässä ne pois, niin saattaa saada saman hinnan, mitä on aikanaan maksanut. On tapauksia, että asiakas on meiltä hankkinut esim. 15 v. sitten talonpoikaiskalusteita, jotka on nyt sitten myynyt ja saanut niistä enemmän kuin mitä tuolloin oli maksanut.
10. Olemme hankkimassa yrityksellemme (palvelutalo) kalusteita. Sisältävätkö tuotteidenne hinnat arvonlisäveron?
Osa tuotteistamme on arvonlisäveron alaista tavaraa, jotka sisältävät 24% arvonlisäveroa ja osa taas on marginaaliveron alaista tavaraa, jotka eivät sisällä vähennettävää veroa. Varmista asia tuotekohtaisesti, mikäli asia on oleellinen hankinnan kannalta.
11. Voiko vanhoissa kalusteissa olla joitakin ötököitä?
On mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Olemme tavanneet vuosien aikana muutaman kerran elävää tupajumia, mutta 99% reiät ym. ovat vanhojen toukkien jättämiä jälkiä.
12. Vanhan kaappini sisällä on tunkkainen haju. Millä sen saa pois?
Mehiläisvahalla, pellavaöljyllä tai pesemällä sisäpuolelta miedolla Toluliuoksella.
13. Minulla on vanha nojatuoli, joka pitäisi verhoilla. Paljonko tuolin verhoilu maksaa?
Näkemättä emme anna minkäänlaista hinta-arviota työstä. Voitte lähettää kuvan kalusteesta meille tai sovittaessa voitte tulla paikan päälle kuvan tai itse kalusteen kanssa neuvottelemaan mitä ja miten tehdään. Ennen työn aloittamista saatte tietää työn lopullisen hinnan kaikkine kuluineen teille, eikä teidän tarvitse varautua ikäviin hinta ylityksiin.
14. Minulla on vanha ruokailuryhmä ja pöydän pinta on huonokuntoinen. Paljonko pöydän kunnostus maksaa?
Näkemättä emme anna minkäänlaista hinta-arviota työstä. Voitte lähettää kuvan kalusteesta meille tai voitte tulla paikan päälle verstaallemme kuvan tai itse kalusteen kanssa neuvottelemaan mitä ja miten tehdään. Ennen työn aloittamista saatte tietää työn lopullisen hinnan kaikkine kuluineen teille, eikä teidän tarvitse varautua ikäviin hinta ylityksiin. Pidätämme oikeuden muutokseen kuvan perusteella tekemäämme tarjoukseen.
15. Jos tuon kalusteeni kunnostettavaksi / verhoiltavaksi, kauanko minun täytyy varautua odottamaan, ennen kuin ne ovat valmiit?
Riippuu siitä, paljonko töitä on jonossa, mutta yleensä n. 4-8 viikkoa.
16. Millä tavoin poistatte vanhat maalikerrokset huonekaluista?
Eri tavoin. Harkitsemme tapauskohtaisesti, miten kunnostuksessa / entisöinnissä kannattaa edetä. Käytämme mekaanisia apuvälineitä, siklejä, puukkoja, kraappoja, ym. Käytämme myös infrapunatekniikkaan perustuvaa säteilylämmitintä. Kuumailmapuhallin saattaa myös tulla kysymykseen joissakin tapauksissa. Mikäli maalikerroksia on useita, käytämme aluksi kemiallista maalinpoistoainetta(italialaisen Borma Wachs -tehtaan tuote). Talonpoikaisesineiden kohdalla pyrimme aina tutkimaan onko maalikerrosten alla koriste- tai kukkamaalauksia, jotka tulee säästää.
17. Voinko saada vanhasta mummon peilipiirongista maalikerrokset poistettua verstaallanne?
Kyllä, teemme kaikenlaista kunnostustyötä ja myös maalinpoistoa asiakkaidemme omille kalusteille.
18. Haluaisin myydä teille vanhoja kalusteitani, miten toimin?
Toivomme yhteydenottoja mieluusti sähköpostitse kalusteiden kuvien kera (osto @ fasetti.fi) Näin toimimalla nopeutatte vastauksen saamista. Pidätämme oikeuden muutokseen kuvan perusteella tekemäämme tarjoukseen.
19. Minulla on vanhoja kalusteita / esineitä, joista en aio luopua, mutta joiden arvon haluaisin tietää. Teettekö arviointeja?
Teemme korvausta vastaan arviointeja  yksityihenkilöille, vakuutusyhtiöille, lakiasiaintoimistoille, perikunnille ym.
20. Yritin tilata verkkokaupastanne isoa kaappia ja valita toimitustapaa. Vaihtoehtoina oli vain "Nouto Fasetista". En onnistunut valitsemaan "Postia" tai "Matkahuoltoa", mutta en halua noutaa kaappia vaan haluan kuljetuksen. Miksei vaihtoehtona ole "kuljetusta"?
Suurten kalusteiden kohdalla rahdin hinta eri puolille Suomea vaihtelee sen verran, ettei voida määrittää valmiiksi kuljetushintaa. Voit tällaisessa tapauksessa valita "nouto Fasetista" ja sopia kanssamme kuljetustavasta sähköpostitse tai puhelimitse. Tällöin ilmoitamme, paljonko kuljetus kotiosoitteeseesi maksaa. Samoin hankalasti pakattavien ja särkyvien esineiden kohdalla on toimitustavaksi valittavissa vain "nouto Fasetista". Myös näiden kohdalla toimituksesta voi sopia puhelimitse p. 010-4231000. Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle voi verkkokaupastamme valita kuljetuksen pihaan, kun olet täyttänyt toimitusosoitteen postinumeron tilaukseen.
21. Yritin tilata kristallikruunua verkkokaupastanne ja en saanut valittua haluamaani maksutapaa, vaan tuli herja "Oho!". Miksi?
Joidenkin särkyvien tai hankalasti pakattavien esineiden tai suurten kalusteiden kohdalla toimitustavaksi on valittava "Nouto Fasetista", jotta maksu onnistuu. Tämä on sen vuoksi, että vaikkapa suuren kristallikruunun lähettäminen postitse särkyvänä pakettina voi koosta riippuen olla mahdotonta. Tällöin on sovittava kuljetuksesta erikseen Fasetin kanssa.